Home > Klantenservice > Veel gestelde vragen: Bestellen
Veelgestelde vragen: Bestellen
Welke producten kan ik online bestellen?
In Mijn Boeren Medical kunt u terecht voor het bestellen van al uw diabetesmaterialen, van teststrip tot lancet tot allerlei handige accessoires en verzorgingsproducten. Na het inloggen kunt u uw hulpmiddelen snel en eenvoudig bestellen via Mijn Producten. Bij het afronden van uw bestelling worden de eventuele serviceartikelen automatisch toegevoegd aan uw winkelwagen.
Wilt u overstappen op een (vergoedbaar) diabeteshulpmiddel van een ander merk of type, dan kunt u het beste bellen naar onze klantenservice. Wij bekijken dan in overleg met u en eventueel met uw verpleegkundige welke hulpmiddelen geschikt zijn en zorgen er dan voor dat deze producten zichtbaar worden in uw profiel in Mijn Boeren Medical. Het is ook mogelijk deze producten op de website zelf te zoeken en direct te bestellen, maar dan dient u ze zelf te betalen met iDEAL of creditcard.
Hoe werkt het bestellen?
Declareert Boeren Medical uw vergoedbare hulpmiddelen rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar? Dan is bestellen heel eenvoudig. Beantwoord een aantal vragen en de website berekent voor u het aantal hulpmiddelen dat u kunt bestellen op basis van uw profiel en zorgverzekering. Deze hulpmiddelen worden automatisch in uw winkelwagen geplaatst waar u de aantallen eventueel nog kunt wijzigen, bijvoorbeeld omdat u thuis nog voorraad heeft. Dit geldt ook voor de eventuele serviceartikelen (zoals een dagboekje). Bepaal zelf hoeveel hulpmiddelen u wilt ontvangen en wanneer en waar u deze volgende levering wilt laten bezorgen.
Heeft u een account waarbij Boeren Medical uw hulpmiddelen niet bij uw zorgverzekeraar declareert, dan is bestellen uiteraard ook heel eenvoudig en betaalt u de producten online met iDEAL of creditcard.
Wat moet ik doen als ik meer hulpmiddelen nodig heb dan toegestaan door mijn zorgverzekering?
Uw zorgverzekeraar geeft in uw polis aan hoeveel diabetesmaterialen u binnen een bepaalde periode mag bestellen en hoe vaak u dat mag doen. Declareert Boeren Medical uw diabetesmaterialen rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar en overschrijdt u bij het online bestellen de toegestane hoeveelheid, dan geeft de website dit automatisch aan.
Wilt u extra diabetesmaterialen bestellen, dan kunt u
bellen naar Boeren Medical en overleggen wij hierover altijd eerst met uw verpleegkundige. Als blijkt dat u extra materialen nodig heeft, dan moet uw behandelend arts of verpleegkundige hiervoor goedkeuring geven. Zodra wij deze goedkeuring hebben, sturen wij u de extra materialen toe. We gaan hierbij ook voor u na of dit meerverbruik door uw zorgverzekeraar wordt vergoed.
Waar kan ik mijn bestelling laten bezorgen?
Om het u zo gemakkelijk mogelijk te maken, kunt u kiezen om uw bestelling te laten bezorgen of zelf op te halen. Bezorgen kan op ieder adres; bij u thuis, op uw werk, bij uw buren, waar u maar wenst. U kunt in Mijn Boeren Medical naast uw standaard bezorgadres twee extra bezorgadressen opgeven, maar bij het afronden van uw bestelling kunt u eventueel ook nog eenmalig een ander bezorgadres opgeven. Haalt u het pakket liever zelf op, dan kan dat uiteraard ook bij een van de ruim
2.000 afhaallocaties van PostNL.
Wanneer kan ik mijn bestelling laten bezorgen?
Bij ieder product staat aangegeven wat de voorraadstatus is; ‘Op voorraad’ betekent dat we uw bestelling dezelfde werkdag nog kunnen meegeven aan PostNL als u deze vóór 17.00 uur geplaatst heeft. PostNL levert uw bestelling dan de volgende dag al af op het door u opgegeven adres. Bestelt u voorradige producten op een zaterdag of zondag, dan kunt u uw bestelling vanaf dinsdag laten bezorgen. Ontvangt u de bestelling liever op een andere dag, dan kan dat uiteraard ook. U kunt bij het afronden van uw bestelling zelf een bezorgdatum kiezen
Hebben we het product niet op voorraad, dan staat bij het product de verwachte levertijd in dagen aangegeven. Bij het kiezen van uw bezorgdatum houdt de website dan rekening met de levertijd van het product. Ook als u meerdere producten tegelijk bestelt waarvan een of meerdere een levertijd heeft.
Heeft u uw bestelling met creditcard betaald, dan kan het zijn dat uw betaling nog verwerkt moet worden. Uw bestelling wordt dan pas meegegeven aan PostNL als wij uw betaling binnen hebben.
Wat moet ik doen als ik vandaag nog hulpmiddelen nodig heb?
Heeft u helemaal geen voorraad diabetesmaterialen meer in huis en heeft u ze met spoed nodig, dan dient u te
bellen naar de klantenservice en zullen we bekijken hoe we uw hulpmiddelen zo snel mogelijk bij u kunnen krijgen.
Is uw prik- of insulinepen, insulinepomp of bloedsuikermeter onverhoopt defect geraakt of gestolen, dan kunt u gebruikmaken van de Garantieservice van Boeren Medical. Daarmee bent u er zeker van dat u, zo nodig dezelfde dag nog, over een vervangend hulpmiddel beschikt. Kijk voor meer informatie en de voorwaarden op
Boerenmedical.nl.
Wanneer moet ik verzendkosten betalen?
- Bevat uw bestelling vergoedbare producten die Boeren Medical voor u declareert bij uw zorgverzekeraar, dan hoeft u geen verzendkosten te betalen.
- Bestaat uw bestelling enkel uit producten die niet vergoed worden of declareert Boeren Medical uw hulpmiddelen niet rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar, dan brengen wij u een bedrag van € 4,95 aan verzendkosten in rekening als uw bestellingsbedrag lager dan € 50,- is; bij een totaalbedrag boven de € 50,- hoeft u nooit verzendkosten te betalen.
Waar kan ik (de status van) mijn bestellingen bekijken?
Al uw onlangs geplaatste bestellingen en de status hiervan kunt u bekijken via Mijn Profiel/ Bestellingen. U vindt hier niet alleen uw online bestellingen, maar eventueel ook uw telefonische bestellingen en producten die u eventueel heeft meegekregen vanuit het ziekenhuis.
Heeft u zojuist online een bestelling geplaatst en deze met creditcard betaald? Dan kan het soms het geval zijn dat uw betaling nog verwerkt moet worden. U ziet uw bestelling dan pas terug in Mijn Profiel/ Bestellingen als wij uw betaling ontvangen hebben.